Jak je vaše studium organizováno?

ODPOVĚĎ:

Při volbě formy studia vycházíme z vlastní dlouholeté pedagogické a trenérské praxe. Vedli jsme téměř dvě desetiletí veškerá školení a téměř všechny semináře trenérů a cvičitelů ve Svazu kulturistiky, máme zkušenosti z výuky na vysokých školách (FTVS UK Praha, FTKŠ KU Bratislava, FTK UP Olomouc, VUT Brno) a na Tělovýchovné škole ČÚV ČSTV (1984 -1990). Od roku 1992 organizujeme vlastní kurzy na základě akreditace, získané od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Vzhledem ke kvalitě naší výuky nám byla akreditace několikrát obnovena.

Díky rozsáhlým zkušenostem s vedením kurzů a školících akcí jsme připravili systém výuky, který minimalizuje ztrátové časy studentů, nenutí je zbytečně sedět celé dny v lavicích, brát si dovolenou a vyhazovat peníze za ubytování a stravování v cizím městě. Námi zvolená forma studia zajišťuje vysokou retenci předávaných poznatků a přináší našim absolventům pevný, solidní základ pro dlouholetou úspěšnou praxi v oblasti fitness a wellness.

Zamítli jsme tradiční formu výuky, při níž organizátor školení posbírá dostatek přihlášek, stanoví termín školení, kterému se musí studenti přizpůsobit, zajistí lektory a zahájí výuku. Při této formě sedí studenti celý týden a každý den v lavicích, lektoři přichází nikoli podle potřeb výuky, ale podle toho, kdy mají čas, výuka je chaotická, studenti jsou po několika hodinách přednášek zahlceni informacemi a nejsou schopni se na další přednášky plně soustředit. Tím se podstatně snižuje účinnost vzdělávacího procesu. Studenti sice obvykle nakonec složí úspěšně zkoušky, do praxe ale přichází nedostatečně připraveni a musí si chybějící poznatky pracně shánět v následujících letech. Pravděpodobnost založení úspěšné a dlouholeté praxe se tak výrazně snižuje.

Jako jediní z akreditovaných organizací jsme zpracovali pro potřeby našich studentů skutečně kvalitní výukové texty. Ty presentují inovované, každoročně vylepšované informace, které jsme poprvé publikovali v roce 1994  formou vysokoškolských skript na katedře rekreologie Fakulty tělesné kultury University Palackého v Olomouci. Tato skripta jsme rozpracovali do naprosto unikátních učebních textú, v nichž jsme jsme využili nejen poznatky z téměř čtyřicetileté praxe s vedením cvičebního procesu na školách a v oddílech kulturistiky, ale navíc jsme do nich umístnili nejnovější poznatky z odborných publikací nakladatelství Human Kinetics a z Internetových stránek, zabývajících se vědeckými aspekty cvičení a výživy.

Učební texty jsou každoročně upravovány, tj. doplňovány o nově získané poznatky. Obsahují nejen vlastní text, ale i množství tabulek, grafů, ilustrací, citací, dále otázky ke zkouškám, seznam použitých cizích nebo odborných výrazů, přehled použité a doporučené literatury. Učební texty jsou neprodejné, jsou určeny jen pro studenty našich unikátních kurzů. Jsou součástí ceny kurzu, stávají se vlastnictvím studenta, který se tak k nim může vracet kdykoli v následujících letech a obnovovat či rozšiřovat tak svoje znalosti.

Svoji výuku stavíme na kombinaci standardních a distančních postupů vzdělávání (odtud i název - kombinované studium). Během vstupní konzultace posoudíme znalosti a potřeby studenta, a na základě těchto poznatků s ním dohodneme počet průběžných konzultací, poměr praktické a teoretické přípravy a dalších parametrů studia. “Ušijeme” tak studium přímo na něj. Student se připravuje v klidu svého domova, v prostředí, které důvěrně zná, kde má možnost nejlépe přizpůsobit potřeby studia dalším významným životním faktorům (péče o rodinu, zaměstnání, cvičení atd.).

Jakmile je student dostatečně připraven, domluví si s námi telefonicky nebo elektronicky (mail, SKYPE, ICQ) termín zkoušky. Při zkoušce nejprve vyplní 4 písemné testy. Každý test má 16 otázek, u každé otázky jsou uvedeny 4 odpovědi, z nichž jedna je správná. Poté obhajuje student svoji seminární práci, pak si vytáhne 3 otázky a na ty po krátké přípravě ústně odpovídá. Zkouška může být rozšířena o další prvky (pro přesnější posouzení teoretické a praktické připravenosti studenta do praxe). Vlastním smyslem zkoušky však není “nachytat studenta na hruškách”. Zkoušející se snaží poctivě posoudit aktuální znalosti studenta, úroveň zvládnutí jednotlivých okruhů výuky a hloubku získaných poznatků. Ze zkouškami máme výborné zkušenosti. ještě se nám nestalo že by někdo přijel na zkoušku nedostatečně připravený nebo že by jeho znalosti neodpovídaly našim požadavkům a tím i potřebám praxe.

Mohlo by vás zajímat

Bodybuilding a posilování Hodně čtu. Mám doma spousty knih, učebnic a skript. Stahuji další odborné knihy a články z Internetu. Oblast fitness se dynamicky rozvíjí a kdo chce tento trend zachytit, musí neustále číst.…

Více informací

Čím se lišíte od jiných školitelů?

ODPOVĚĎ: Akreditaci pro pořádání kurzů “Instruktor fitcentra” získalo více organizací. Některé z nich jsou velmi kvalitní. Například si velmi vážíme našeho konkurenta PaedDr. Petra Tlapáka, CSc.. Známe se s ním…

Více informací

Pozor na špatné rady

Rada může být dobrá nebo špatná. Většina lidí chce svojí radou pomoci. Nejednou je ale výsledek přesně opačný. Rada uškodí. Nezáleží přitom na přání toho, kdo radu dává, ale spíše na jeho znalostech, inteligenci,…

Více informací